Dialog XXXVI: Something You May Envy About

yup, minggu-minggu kuliah semester pendek sudah lewat...

dengan sedikit mengecewakan. saatnya memulai minggu foya-foya -_- ....
mulai dengan bermain paintball n berendam di sariater -_- ...
hmmm lupa lagi apa yang mau kutuliskan...

sudahlah, langsung aja aku sampaikan tentang ini. ini email dari jatiniskala_society@yahoo.com ke milis asgar muda. dia bercerita tentang pendirian sekolah alternatif di garut...

ingin rasanya tertawa. soalnya saya selalu mendengar pemikiran tentang buruknya sistem sekolah sekarang. namun sampai saat ini paling orang-orang itu hanya berpikir dan menuls...

well, whatever. kau pun paling setelah ini bakal mengurung diri di kamar n bermain dengan nyawa virtual ^_^. ini saya sampaikan agar orang yang tidak memiliki akses ke milis asgar muda dapat membacanya. nampaknya mereka pun butuh link dan bantuan.

sampurasun!!!

geus meh sabulan campleng kuring pulang anting garut - cisurupan,

pikeun ngurus-ngurus sakola alternatif nu baris dilaksanakeun di eta

tempat.

alhamdulillah, kiwari hasil pulang anting teh geus mimiti kaciri

tapakna. buktina, insyaallah dina minggu-minggu hareup eta sakola teh

baris mimiti ngalaksanakan kbm. sanajan aya dina kaayaan nu sarwa

samporet, tapi mugia ieu sakola jadi cikal-bakal hiji model sakola

berbasis lingkungan, masyarakat, jeung pasantren.

meureun aya nu nalek, naha bet tilu komponen eta?

kieu, lur, sabenerna mah nepi ka kaluar tilu komponen eta.

kahiji, kiwari keur meujeuhna mahabu, ngan teu pati rame teuing

sigana, sakola-sakola nu berbasis alam. saterusna aya sakola nu

berbasis komunitas. malahan ti sababaraha sumber nu ku kuring

kapanggih, eta model pendidikan komunitas teh leuwih resmi disebut

pendidikan berbasis masyarakat.

kabehanana boga tatapakan nu meh sarua, nyaeta kateupuasan kana sistem

atikan nu kiwari dijalankeun di nagara urang. model kahiji

dilantarankeun ayana kayakinan yen sistem atikan urang salila ieu geus

ngajauhkeun siswa jeung realitas lingkungan sabudeureunana,nepi ka

antukna para sarjana teu boga rasa "ka-alam-an" anu dibutuhkeun dina

pangwangunan berwawasan lingkungan. faktorna rea, salah sahijina

nyaeta arangna siswa diajak ancrub langsung maluruh kaayanan

lingkungan sabudeureunana. hantem wae ngagugulung informasi dina buku.

ningali kaayaan alam cukup na gambar meunang ngareka-reka penerbit.

nu kadua, kulantaran aya anggapan yen sistem atikan kiwari geus

ngaleungitkeun peran saestuna ti masyarakat dina raraga

ngatik-ngadidik generasi anyar. peran masyarakat teu leuwih ti mere

mandat ka sakola pikeun mere pangaweruh ka barudak, mayar waragad,

plus sesentak ka guru mun kajadian nanaon ka barudakna. hal ieu

ngalantarankeun potensi-potensi nu dipimilik ku masyarakat teu

kamangpaatkeun sacara optimal pikeun ngatik barudak. malah saterusna

mah out-come sistem atikan kiwari sok mindeng patojaiah jeung

pangabutuh tur kahayang masyarakat. atuh conto leutikna, cing saha nu

geus beres sakola kaala tanagana ku kolot nu pakasaban matuhna tatanen?

tah dina dadasar eta oge sabenerna kuring boga gagasan pikeun nyieun

hiji model sakola alternatif di cisurupan. anu kabeneran pisan

disanggap, dihade-hade ku ajengan oop,pimpinan ponpes miftahul huda

pasir pogor cisurupan. ngan meureun aya leuwihna, ditambahan ku

berbasis pesantren.

ieu lain pedah gagasan kuring disanggap ku pihak pasantren, tapi aya

alesan anu kuat anu ngadadasaranana. salah sahijina masalah degradasi

ahlak anu nepi ka kiwari can bisa direngsekeun ku sakola-sakola formal

kiwari.

(konsepsi leuwih jauh rada panjang teuing mun ditetelakeun di dieu!)

naon atuh bet disebut sakola alternatif?

kahiji, lain pedah kurikulum nu dipake beda jeung kurikulum nu dipake

ku sakola-sakola formal sejen. da buktina, kuring dina nyusun program

pembelajaran tetep dumasar kana standar nasional pendidikan. nu jadi

alternatif teh justru media-media jeung sumber-sumber diajar nu rada

beda. mun di sakola-sakola formal mah buku teks jadi sumber diajar

utama, ari di dieu mah justru lingkungan alam jeung masyarakat nu jadi

sumber diajar nu utama. sumber penungjang sejenna nyaeta media masa -

koran jsb., (mudah-mudahan) internet, buku-buku nu ngarojong kana

kaelmuan nu keur diulik, kakara buku teks.

kadua, strategi diajar-ngajar nu henteu malulu guru-murid, murid-guru.

tapi masyarakat anu ngabogaan kamampuan tur pangaweruh oge

dilibatkeun dina pbm. masyarakat sacara langsung jeung teu langsung

milu ancrub ngadidik peserta didik. ngan tangtuna oge tetep aya dina

alur pembelajaran anu di moderatoran ku guru.

katiluna, masalah biaya anu bener-bener jadi alternatif. dina mangsa

maceuhna beaya sakola, patingterekel patingterejel, justru di ieu

sakola peserta didik jeung kolot-kolotna diusahakeun sangkan teu

kabebanan ku masalah waragad. mun kongang mah nepi ka haratisna. dina

diperlukan bantuan ti masyarakat oge bener-bener kudu luyu jeung

kamampu masyarakat. dina harti, conto leutikna kieu; mun sakola butuh

laboratorium tanaman obat -salah sahiji mata pelajaran nu rek di

mekarkeun, nyeta kesehatan & nutrisi, masyarakat dipenta pikeun

berpartisipasi dina mangrupa-rupa hal. atuh nu boga waragad mah bari

sok waragadna, anu boga tanaga milu ngabantuan ngolah tanahna, anu

boga kabisa milu ngabantuan ngurus pepelakanana atawa milu ngajarkeun

kabisana ka peserta didik, atuh nu boga bibit sok mere bibitna, nu

boga tanah, sanajan sacangkewok, sok tanahna jang dipake, atuh nu teu

boga nanaon, cekap pidua'na.

anapon pikeun nyumponan pangabutuh beaya operasional, sabisa-bisa

pangurus sakola ngusahakeun bantuan ti para steakholder nu mampu

sacara waragad tur ngabogaan katineung kana atikan.

ieu sakola alternatif teh, mudah-mudahan lancar, insyaallah bade

dikawitan ping 13 agustus 2007. ari jumlah siswana kirang langkung 40

jalmi.

pamungkas ti sim kuring, salaku pangurus + penggagas ieu sakola, neda

pidungana ti kadang wargi sadayana warga asgar muda. langkungna ti

eta, kaleresan pangurus ayeuna nuju rada karepotan milarian waragad

pikeun beaya operasional harian (ma'lum kahiji jaringanana teu acan

kawangun, kaduana ieu sakola teu acan kapiwanoh ku jalmi seueur). atuh

ku kituna, anu gaduh jaringan atanapi rido ku anjeun aya rizki sesa nu

baris dianggo kanggo ladang amal, diantos pisan bantosanana.

kalih ti eta, nu gaduh maksad ngabdi janten tenaga pengajar/pengurus

tambihan (syarat konsisten tur ikhlas) diatos oge!!

tur nuhun.

cag ah!

Comments

Popular posts from this blog

Dialog LXXX: Banyak Jalan Menuju Tomorrowland (Bag. 1/2)